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Direct Self Control 기법으로 구동되는 개방 권선형 영구자석 동기 전동기의 토크 리플 저감을 위한 모델기반 예측 토크 제어

Model-Based Predictive Torque Control of an Open-End Winding Interior Permanent Magnet Synchronous Motor Driven by Direct Self Control for Torque Ripple Reduction

초록/요약

This thesis proposes a torque ripple reduction method of Direct Self Control (DSC) for an Open-End Winding Interior Permanent Magnet Synchronous Motor (OEW-IPMSM) drive. Conventional DSC with torque hysteresis controller has the advantage of fast torque response and low switching frequency. However, conventional DSC has the disadvantage of controlling the stator flux trajectory in a regular hexagon for low switching frequency, resulting in a large stator flux ripple, and applying a torque hysteresis controller, resulting in a large torque ripple. This thesis presents the predictive torque control based on the OEW- IPMSM mathematical model to reduce torque ripple. Furthermore, consider the flux trajectory control utilizing the multi-level effect of dual inverters. The effectiveness of the proposed DSC method has been verified through simulation and experimental results.

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목차

제 1 장 서론 1
제 2 장 OEW-IPMSM 의 구동 시스템 3
2.1 IPMSM 의 수학적 모델링 3
2.2 이중 인버터 시스템 모델링 5
제 3 장 제안하는 Direct Self Control 기법 8
3.1 Direct Self Control 기법의 기본원리 8
3.2 제안하는 Direct Self Control 기법의 모델기반 예측 토크 제어 11
3.3 고정자 쇄교 자속 제어를 위한 Flux Self Control 기법 12
3.4 제안하는 모델기반 예측 토크 제어 17
제 4 장 시뮬레이션 결과 21
4.1 시뮬레이션 파라미터 21
4.2 시뮬레이션 결과 22
제 5 장 실험 결과 24
5.1 실험 세트 26
5.2 제안하는 DSC 기법의 실험결과 27
제 6 장 결론 34
참고문헌 35

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